Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
På tur aleine.
#184844 10/01/2016 2:22 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg er en nybegynner og har vært på èn topptur hittil. Har alt av utstyr. Det jeg lurer på er hvor man kan dra på tur aleine der det ikke er altfor krevende? Noen ganger er det sånn at det ikke passer for de jeg kjenner som har utstyr og kunne tenke meg å dra aleine. Men siden jeg ikke er erfaren eller er helt Seth Morrison på ski så er det nok best å starte på noen små topper der det ikke kreves at man er veldig god på ski. Jeg bor på hedmarken og om jeg må kjøre noen timer så går det helt fint.

Hadde satt pris på om noen kom med et par tips til hvor jeg kune dratt for å bli flinkere og så jeg kan komme meg ut på tur.

Takk

Re: På tur aleine.
Steffan Hagen #184845 10/01/2016 3:36 PM
Fersking
Fersking

Hei!

Gitt at du tar forhåndsregler med rutevalg og er innstilt på å redusere ambisjonane om forholda blir meir utfordrande enn forventa, meiner eg aleineturar er undervurdert. Det er mykje sjelepleie i en dag aleine på fjellet!

Foreslår at du studerer toppane i Jotunheimen. Nokon er meir eksponert enn andre, men der skulle vere litt å velge i.

Re: På tur aleine.
Steffan Hagen #184846 10/01/2016 5:48 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Har du noen erfaring med hemsedal? noen topper som er alrighte å gå aleine? Leste at pga skiftende vær så var det en del snøskred fare der. toppene var ikke så bratte og kunne fint gå aleine der om man leste seg opp.