Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skal handle nye goggles, noen erfaringer med oakley Vs spy?
#184780 18/01/2016 7:42 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Skal investere i nye goggles, per nå står jeg mellom Spy doom og oakley flight deck. 

Står 90% utenfor preparerte løyper, så vil ha noen med god kontrast så man ser mest mulig. 

Xxl har god pris på spy med to linser ser jeg, men usikker på hvor gode de er opp mot flight deck...

Regner jo med å måtte ha 2 linser uansett brille, en for flatt og overskyet, og en for sol. 

Hvilke linser er å anbefale for oakley brillene? 

Har googla og lest side opp og ned, uten at jeg føler jeg har en konklusjon.. Annet enn at mange mener Smith IO er kongen på haugen... 

Noen som har erfaring med noen av nevnte modeller? :-)

Re: Skal handle nye goggles, noen erfaringer med oakley Vs spy?
volvo242tic #184781 18/01/2016 6:44 PM
Medlem
Medlem

Har selv Oakley Airbrake. Synes de fungerer veldig bra, og det mest geniale er at man kan bytte glass ekstremt enkelt. God FOV er det på dem også. Synes Prizm Rose-glassene fungerer veldig bra. Så kan i alle fall anbefale Prizm-teknologien til Oakley. Flight Deck-serien vet jeg ikke så mye om dessverre.

volvo242tic #184782 18/01/2016 7:56 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Prizm.

volvo242tic #184783 18/01/2016 11:31 PM
Fersking
Fersking

Gikk fra Oakley Airbrake til Smith I/OX og følte det var en oppgradering. Passet litt bedre til hjelm(Sweet Trooper) og mitt fjes enn Oakley. Tror ikke det er så stor forskjell på toppmodellene til de store merkene. Ta deg en tur rundt med hjelm og prøv hvilke som passer ansiktet/hjelm. 

volvo242tic #184784 19/01/2016 12:04 PM
Medlem
Medlem

jeg har spy doom, kjøpte disse på skitestival helga i hemsedal, da jeg teste flight deck og doom, følte doom satt bedre på meg, og passet bedre til hjelmen, smith vantage, + jeg har ett stort hode, så doom passet bedre enn fligth deck. likte linsefesteanordningen til doom bedre enn flightdeck også. 

doom`sa mine fulgte det med 2 linser i happy serien, blå linse til grå dager og grønn linse til solskinnsdagene.

veldig fornøyd da jeg på tidligere goggles har sliti med kontraster og generelt se konturer av ting (bruker linser og disse tørker ikke ut i doom, virker stabilt inne i selve gogglesa ikke mye trekk) 

hørte her i helgen av en kompis att en av de han hadde vært på tur med i helgen sleit med flightdeck, de dugget igjen hele tia, og tilslutt frøys sånn att det ikke var mulig å se ut av de, han håpet det var reklamasjon/prodfeil på linsene, for if not sku han levere tilbake og velge noe annet.