Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tilpasning av sko
#184708 26/01/2016 7:59 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg kjører i dag med Cripi Evo, men opplever ubehag etter lengre opphold i bakken.Det virker som dette skyldes vektfordeling. Når jeg kjører får jeg hele kroppsvekten fordelt på ytterkanten av fotsålen, i stedet for en jevn fordeling under hele fotbladet. Har noen tips?Kan dette løses med en god innleggssåle som gir bedre støtte under foten. Noen anbefalinger? 

Re: Tilpasning av sko
Runar Danielsen #184709 26/01/2016 8:25 AM
Avhengig
Avhengig

Hei Runar. Hvis du i dag kjører uten tilapsset såle i skoen så er det første steg å gå.

Veldig ofte er en såle løsningen på mange problemer og man bør ikke justere på resten av skoen før foten står stabilt på en såle som støtter opp der foten trenger det. Uten såle vil fort problemene bare flytte seg videre når du justerer skallet.

Har du problem føtter er en ortopedisk såle ofte å foretrekke,men i de fleste tilfeller en custom såle støpt hos en butikk med kunnskap om skisko mere en bra nok. Det spørs litt hvor i landet du bor,men det finnes flere butikker med god kompetanse og god kunnskap på feltet.

Jeg vil personlig anbefale Superfeet Custom sålene da det er den sålen jeg selv har jobbet med og bruker i mine sko,men har også tidligere vært fornøyd med Sidas/Conformable sålene så lenge de blir støpt korrekt og ikke på en vektlagt fot.

Lykke til på veien!

Runar Danielsen #184710 26/01/2016 8:21 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg har hatt gode erfaringer med å få støpt en såle som passer foten min. Jeg har brukt Putte hos Skibua på Hafjell, men dette er noe de gjør mange andre steder også.

Runar Danielsen #184711 30/01/2016 8:10 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for tips!

Jeg har i dag vært innom MX sport og fått støpt nye såler til skoa. Håper det nå går bedre på neste skitur smile