Hei,
jeg skal ikke si så mye om hvordan du best trener opp styrke og utholdenhet i beina, det er det nok flere her inne som kan langt mer om enn meg.
Men kan si litt om hva som funket for meg, siden jeg slet med akkurat det samme tidligere.
Jeg har ganske store sterke bein fra før, bl a fra mye terrengsykling og turer i fjellet med tung sekk. Likevel kreperte lårene på no-time.
Det første jeg tok tak i var teknikken. Jobbet litt med å finne en god grunnposisjon, kom meg lenger frempå skia og i mye bedre balanse. Finnes masse vidoer etc på nettet som tar for seg dette. Se f eks "Den perfekte svingen" på fftv.no for litt grunnleggende tips.
Bare gjennom det fikk jeg avlastet beina, og tålte mer. Deretter stelte jeg meg på balansebrett i grunnposisjon, og sto til lårene rista igjen og igjen. Etterhvert supplerte jeg med med mer vekt på kroppen, pluss noen som kunne utfordre balansen min, enten gjennom små dytt i ulike retninger eller å kaste en ball frem og tilbake.
Dette, pluss masse core-trening, ble løsningen for meg. Har fortsatt mye igjen, men tåler fint trasking og kjøring flere dager i strekk nå.
Håper du finner ut av det, eller får flere svar her! Ellers finnes det sikkert massevis av info om dette rundt om kring på nettet.
Lykke til!