Scarpa vil nok gi deg en bedre opptur, og en fullverdig nedtur på de skiene.
Cochise 120 er en ganske kraftig støvel, og det kan fort bli litt overkill på lettere ski. Det blir som om skiene kollapser litt, og at du får for mye trøkk ned i dem.
Til sammenligning har jeg et par K2 Pinnacle 130, som jeg bruker til heisbasert og noe topptur. De er enda stivere enn Technica, og enda mindre gåutslag. De funker helt fint å gå med for meg, men ikke det jeg ville brukt til lengre turer. Men med de støvlene bruker jeg også større kraftigere ski.
Som toppturski har jeg et par Cham 97, og med K2-støvlene blir disse skia for pinglete. Men med en litt mykere rando-støvel er de helt supre på den kjøringa de er laget for.
Til de skiene ville jeg vurdert Scarpa fremfor Technica, eller enda bedre, ville vurdert en enda lettere støvel fra f eks Dynafit.
Men husk også på at støvelen skal passe foten din, Scarpa og Technica har ganske forskjellig passform.
Technica har høyt innsteg, og vil passe best til føtter med høy fotrygg, mens Scarpa er så godt som flatbanka. Mao, om Technica passer deg bra, vil nok neppe Scarpa gjøre det.
Uansett så har jeg hatt en halv sesong på Scarpa, og de er helt topp til både opp- og nedtur, men langt fra de letteste og mest bevegelige. Det lave innsteget tok helt knekken på mg, men passer de, kan de være et godt valg.