Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Vondt på utsiden av foten (plattfot)
#184491 21/02/2016 5:46 PM
ehrnst Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei,

Jeg står alt for lite på ski, men det blir likevel noen dager i året. Uansett helt siden jeg gikk fra brett til ski har jeg fått veldig vondt på utsiden av foten. Noen dager bedre enn andre, men stort sett har jeg problemer med å stå ned en hel bakke uten å måtte ta pause. Tkrok OL. Er et helv...

Jeg får rett og slett intenst vondt på utsiden av foten. Jeg går byttet støvler, blokket dem, støpt såler etc. Er det slik at det bare er å prøve noen nye støvler igjen, og at mine plattføtter ikke er egnet for dette, eller har dere noen tips her inne?

Til opplysning kjører jeg på scarpa freedom nå

Re: Vondt på utsiden av foten (plattfot)
ehrnst #184492 09/03/2016 7:06 PM
ehrnst Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Ingen med erfaring? frown

ehrnst #184493 10/03/2016 11:14 AM
Entusiast
Entusiast

Jeg har selv både lang- og tverr plattfot... og står på ski så det dundrer :-)

... Den første halvtimen er det noe småvondt i føttene, men så går det på en måte over... og er smertefri resten av dagen :-)

... Jeg bruker ikke noen form for såler i støvlene mine (Scarpa Maestrale) og har ingen foreløpige planer å skaffe meg det heller, så lenge det funker med di rutinene jeg har og kjenner..

Tidligere hadde jeg Skookum støvler som var helt forferdelige... bruker normalt joggesko 43,5.... Skookum brukte jeg strl 28,5 mondo/strl 44 EUR... Maestrale 29,5 Mondo/45 EUR... og funker helt fortreffelig på alle måter, spesielt ang. romslighet og varme, men også lite, eller ingen gnagsår... :-)

... Jeg fikk jo anbefalt støvler i mondo 27 i en velrénomert sportsbutikk, men di var helt for J... å både stå og gå i... og dessuten trange som fy... Jeg er tross alt ikke noen konkurranse alpinist som gjerne kjører med litt for små støvler...

ehrnst #184494 23/03/2016 8:17 AM
ehrnst Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Ja, det kan jo hende støvlene er for trange. Du kjører med standard såle i skoene?