Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Salomon rocker2 108. Spørsmål ang. Glideflate
#184461 23/02/2016 8:57 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hallois!

Har nylig kjøpt meg rocker2 skiene på xxl. Det ble tatt full prepp på disse før jeg hentet de. Under begge skiene står det "rocker" under hele flaten. det er en liten kant på alle bokstavene (alle) som jeg kan nesten hekte neglen min på.. Skal det være slik? Har også ganske nye nordica Carving ski som er helt glatte under, å de glir dobbelt så bra omtrent.

Noen som har en mening om dette?

takk

Re: Salomon rocker2 108. Spørsmål ang. Glideflate
Krystian Blach #184462 24/02/2016 12:49 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei!

Det er det flere av disse som har det er bare trykt inn teksten som gjør det slik mest sannsynlig nå skal det sies at for å finne dette ut må man få se på skiene, det er litt induviduelt hva folk beskriver som du sikkert forstår. 

Hør med butikken xxl har jo de beste bytte  ordningene som er på markedet. 

Evt ville jeg anbefalt deg nye Marker F12 eph 2015 mod..Disse kan du kjøre hardt med samt en mye lettere binding enn Baron eller Duke. Har ett par om du er interessert så få du rope ut. greit å kunne gå litt uten å bli helt Mo i låra når man skal ned, 

Bindingen er ikke brukt og selges for 2000 kr. Hadde egentlig tenkt å ha det på ett par på 122mm på midten i 184 men nå blir den ski kanskje solgt og da gidder jeg ikke plugge og skifte.

Krystian Blach #184463 24/02/2016 7:37 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Har hatt det samme på ski jeg har hatt fra både Salomon og Atomic, som basically er samme greia. Hva det egentlig har å si for gliegenskaene er jeg usikker på, merket ikke noe til dårlig glid på de akkurat. 

Det kan evnt hjelpe om butikken sliper ned sålen litt for deg (en fagbutikk, ikke xxl), ellers tipper jeg det vil slipe seg selv ned gradvis. Prepp vil hvertfall ikke ha noe å si på de sålene, de er av plast og trekker ikke til seg voks i det hele tatt, det kommer mer til sin rett på grafitt-såler (ala langrennssåler)

Tror uansett ikke det vil hjelpe å bytte ski, såfremt ikke logoen er uforholdsmessig dårlig trykt inn. Men at det er litt utstående er som sagt helt vanlig, og det der er også ski som har høstet mye god omtale

Krystian Blach #184464 24/02/2016 12:26 PM
Medlem
Medlem

mine rocker 2, har også dette, men føler ikke det har noen innvirkning på gliden, glir bedre enn mine kompiser som kjører på helt svart og slett base, og det på en såle som ikke er glida 1 gang denne sesongen :D 

Krystian Blach #184465 24/02/2016 3:42 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei Even. Takk for svar og tilbud, men jeg har marker griffon bindinger, og disse er jeg veldig fornøyd med  . 

Krystian Blach #184466 24/02/2016 3:47 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Har hatt det samme på ski jeg har hatt fra både Salomon og Atomic, som basically er samme greia. Hva det egentlig har å si for gliegenskaene er jeg usikker på, merket ikke noe til dårlig glid på de akkurat. 

Det kan evnt hjelpe om butikken sliper ned sålen litt for deg (en fagbutikk, ikke xxl), ellers tipper jeg det vil slipe seg selv ned gradvis. Prepp vil hvertfall ikke ha noe å si på de sålene, de er av plast og trekker ikke til seg voks i det hele tatt, det kommer mer til sin rett på grafitt-såler (ala langrennssåler)

Tror uansett ikke det vil hjelpe å bytte ski, såfremt ikke logoen er uforholdsmessig dårlig trykt inn. Men at det er litt utstående er som sagt helt vanlig, og det der er også ski som har høstet mye god omtale

- Skjønner, vil ikke mene på at de er trykt feil inn eller noe sånt.. Hadde ingen planer om å bytte skiene smile  Takker for nyttig informasjon!

Krystian Blach #184467 26/02/2016 12:04 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hei!

Det er det flere av disse som har det er bare trykt inn teksten som gjør det slik mest sannsynlig nå skal det sies at for å finne dette ut må man få se på skiene, det er litt induviduelt hva folk beskriver som du sikkert forstår. 

Hør med butikken xxl har jo de beste bytte  ordningene som er på markedet. 

Evt ville jeg anbefalt deg nye Marker F12 eph 2015 mod..Disse kan du kjøre hardt med samt en mye lettere binding enn Baron eller Duke. Har ett par om du er interessert så få du rope ut. greit å kunne gå litt uten å bli helt Mo i låra når man skal ned, 

Bindingen er ikke brukt og selges for 2000 kr. Hadde egentlig tenkt å ha det på ett par på 122mm på midten i 184 men nå blir den ski kanskje solgt og da gidder jeg ikke plugge og skifte.

-Må bare si at disse skiene også kommer med sintret såle som tar til seg voks. Det har ikke bare med fargen på sålen å si. Har samme ski selv og merker heller ikke noe på glid egenskapene