Vil nok fraråde om Two blir ditt eneste par for topptur. Når det er sagt så går jeg gjerne turer med mine Volkl Two når føret tilsier at det er verdt å drasse på den ekstra vekten.
Blir veldig personavhengig dette så det er vanskelig å si hvordan det vil funke for deg.
Det jeg kan si er at det er tydelig tyngre sammenlignet med toppturski myntet på pudder, samt litt vanskeligere om underlaget skulle bli hardt underveis, spesielt ved f.eks. traversing siden rockeren er så ekstrem og det blir liten kontaktflate. Så lenge det er greit med løssnø så er det relativt greit opp og ufattelig gøy ned om du har krefter til overs etter turen opp. Spesielt skogkjøringen før du er kommet helt ned er helt konge.
Mine er satt opp med Marker Tour EPF og G3 Alpinist 130mm. Hadde Volkl One med samme oppsett før, byttet for å få enda bredere ski. Om du ønsker å gå for tech binding så bør du sette på noe som passer skiene, kutter du vekt på binding her så kan det fort bli en dårlig kombo. Du vil nok også ha behov for en mer solid og kjøreorientert støvel.
Mitt andre par som er mer vektorientert er en lavere fullrocker med tech binding. De velger jeg på lengre turer (3+ timer) eller dersom jeg er i tvil om føret. Det er Volkl Nunataq med Dynafit Radical 2.0.