Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skarejern på Telemarkski
#184403 02/03/2016 10:25 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei!

Jeg ønsker å finne skarejern til mine telemark ski (Kästle FX95) med NTN freedom bindinger. Har snakket med Rottefella de foreslo å sjekke med Hagan Ski men de hadde ingen forslag, sjekket med Oslo sportslager og Voilé men de passet ikke (skruen er for stor og støvelen tar nedpå. Sjekket også http://www.bndskigear.com/telemarkcrampons.html men de svarer ikke på epost... noen som har noen forslag !??

Re: Skarejern på Telemarkski
Eirik Pedersen #184404 02/03/2016 2:53 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg har brugt Bndskigear's crampons med NTN freedom de sidste 3 sæsoner og de fungerer helt fint.Kan være lidt besværlige at få på og af, da skistopperne er lidt i vejen, men de gør jobbet godt når de er på.Skarejern er næsten et must på ture i alperne, hvor solen har lidt mere magt og terrænet på opturen ofte er stejlt :)Selv kigger jeg dog efter at skifte til en tech binding, og helst en der kan bruges med Dynafit skarejern - de er rimelige i pris og lette at få på og af samt de fungere perfekt. Meidjo er pt favoritten.Jakob

Re: Skarejern på Telemarkski
Eirik Pedersen #184405 02/03/2016 4:57 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Vi er flere som bruker Voile sine skarejern både med freeride og freedom bindinger. På mine Freedom går det akkurat men jeg måtte slipe litt på kantene på selve jernet for at ikke brems og binding skulle ta i. Skruen har jeg ikke problemer med så lenge jeg vrir den i låsestilling også når skarejernet er av. Jeg har Large binding og 42 Scarpa TX Pro.