Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Sunnmørsposten
#184305 17/03/2016 2:14 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei! 

Jeg er journalist i Sunnmørsposten, og holder på med en sak om "utstyrskappløpet". Vi nordmenn bruker jo stadig mere penger på sportsutstyr og ski - forståelig nok, når ustyret blir stadig bedre. Om man våger seg på topptur, kan man knapt se noen uten rando lenger. De nye fjellvettreglene kommer også med flere utstyrstips, om for eksempel vindsekk og skredsøker/mottaker. 

Jeg er interessert i innspill og tips rundt dette temaet - og i å komme i kontakt med skientusiaster av alle slag på Sunnmøre! Både entusiasten som standhaftig holder ved sine gode gamle (tre)ski og er fornøyd med det, og den som alltid har siste nytt. Eller familien som har kjøpt brukte ski til alle barna.

Send meg gjerne også tanker og tips: 

- Hvor mye penger bruker dere på skiutstyr? 

- Er det et press på å skaffe seg dyrt utstyr i dag? 

- Har utviklingen gjort fjellet mer tilgjengelig for flere, eller kan det skape et nytt klasseskille mellom dem som har god og dårlig råd? Hva er deres inntrykk?

- Hvilke ting MÅ man skaffe seg, og hva kan man klare seg uten når man skal på skitur? 

- Hvor og hvordan kan man skaffe seg rimelig utstyr og ellers holde utgiftene nede? Bruktmarkeder, byttefester eller lignende - tar gjerne imot tips på slikt i vårt område. Og dere som kjøper ski brukt: hva bør man se etter, hva bør man passe på, hva bør man unngå?

Hvis du har innspill, ris eller ros, ta kontakt med meg ved å svare her, eller på e-post mailto:sf@smp.no /tlf 97975619. 

Hilsen Sofie :) 

Re: Sunnmørsposten
Sofie Svanes Fle #184306 17/03/2016 2:37 PM
Entusiast
Entusiast

Sunnmøre? Er ikke område kjent for gjerrige folk? Har nå vært på topptur i området og sett lokal på fjellski og alpinski på sekken. Dette var i 2014, så det finnes fremdeles folk som står på sitt og driter i hva byfolkene går i. Men du har absolutt et godt poeng. Tidlig 2000 tallet var dette kun relatert til Hemsedal og du skulle ikke lagt utenfor løypen før du fant vadmel og bomull. Det var alltid snakk om disse Hemsedal folkene og utstyr hysteriet, men ingen som snakker om det i dag.