Hei :)Jeg skal til Tromsø nå på mandag, og blir en ukes tid. Jeg har veldig lyst å få med meg et par toppturer på den tiden.Men, jeg må gå alene og har ikke skredkunnskaper. Jeg har også kun gått 2 toppturer før dette, og de var forholdsvis korte.Kondisjonsmessig og fysisk har jeg ingen problemer.
Hvordan er snø og skredforholdene i Tromsø nå?Hvilke topper i Tromsø området har lavest skredfare nå for tiden? Har lest litt om flere topper anbefalt for nybegynner på nett, og så langt virker det som rødtind(474moh) er den jeg vurderer mest å starte med.Noen som vet hvordan forholdene er der nå? Og som kan forklare hvor den ligger? Var så vanskelig beskrevet på nett.Eventuelt andre enkle topper det er mulig å bestige alene.Hadde jo også vært en kjempefordel for meg om det var flere topptur folk på fjellet. Finnes det kanskje et veldig populært fjell, der man er garantert å treffe på andre så hadde jo det vært midt i blinken.Har veldig respekt for fjell og skred, så det å ga alene uten skredkunnskaper er jeg ikke veldig komfortabel med. Håper på innspill