Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hva kan jeg forvente av mine Carvingski?
#184189 12/04/2016 8:48 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei,

jente på 27 som fikk seg noen turer i bakken i vinter, og jeg ble virkelig bitt av basillen. Jeg leide ski de dagene jeg var i bakken og anså det raskt som en dyr affære. Til min store glede fikk jeg gjort ett super kupp på Atomic Supercross sx11 Race Carvingski til en snau 1000lapp. Skiene er i god stand med stålkant og nesten ingen riper i såle eller overside.

Jeg er rimelig ny på dette med ski og lurer på hva kan jeg forvente av disse? Er redd jeg har kjøpt for heftige saker for en nybegynner som meg selv og ser for meg scenario at det ikke er skiene som stopper men meg :-)  Legger til at dette virkelig ga mersmak så nå er jeg begynt sånn smått å handle inn utstyr for topptur.

Ps. mangler fremdeles sko - noen tips til hva som vil duge både i bakken og på fjellet?

Re: Hva kan jeg forvente av mine Carvingski?
Siri Zahl #184190 13/04/2016 12:37 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hørtes ut som skicross-ski av eldre modell. Sikkert helt ok å lære seg carving teknikk på så lenge lengden er passende for deg. Forvent at de duger til å carve raskt nedover preparerte løyper og ikke så mye annet. smile

Sko er vanskelig og trenger ofte litt ekspertise, dra til en butikk som har peiling og legg ned noen ekstra kroner for å få en ordentlig tilpasset sko. Optimalt så er det vel best å ha to par sko, et par for bakke og et par for trendy-topptur. Hvis ikke dette er aktuelt så har det kommet en del bra alpinsko med pin i det siste (k2 pinnacle, tecnica cochise osv.) Men viktigst er passform.