Sitat Knut:__________________________________________________________________________
Hei,
Det høres ut som et supert prosjekt. Tror ikke det er mulig å holde seg under 30 grader hele tiden, men det kan du sjekke inne på xgeo.no der du kan se på kart med bratthet.
Spørsmålet er vel egentlig hvor bratt du kan kjøre? Mange kan synes at 30 grader er bratt selv med vanlige ski, derfor er det sikkert greit å komme seg ut på flere turer den neste vinter for å sjekke hvor bratt du kan kjøre og i hvilke forhold du håndterer det. Det finnes veldig mange fine turer i Jotunheimen, som du ikke trenger å være i brattere terreng enn 30grader. Jeg vil anbefale å gå mange av disse først. På Høgrutajotunheimen.no sier de at du bør kunne kjøre komfortabelt ned svart løype i alpinanlegg og kjøre off-piste under varierende forhold.
Er det mulig å komme seg ned alle nedkjøringene med sitski?
Det vil jeg tro, men er ikke sikkert det blir så elegant.
Inne på høgrutajotunheimen.no kan du finne litt forskjellig informasjon. Og om du kjøper boka så er det sikkert masse fint å drømme seg bort i der.
Hver dag blir mellom 10-20 kilometer og 1000-1500 høydemeter, og det bør jo gå fint for en som er bra trent og forberedt på det.
Hvis det er noe mer du lurer på er det bare å ta kontakt
Hilsen Knut
______________________________________________________________________________________
Hei Knut, og takk for tilbakemelding!
Beklager at jeg ikke har kommentert dette før, men jeg har rett og slett ikke fått logget inn :S
Jeg kan nok kjøre brattere enn 30 grader, og om det ikke blir elegant, så er ikke det så nøye. jeg skal ta denne turen for å vise for meg selv, og andre med funksjonsnedsettelser at det er mulig å gjøre ting bare man bestemmer seg for det.
Det høres ut som at du har gått denne turen, og da lurer jeg på hvor lange dager er det, altså i timer?