Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Snowboard til Splitboard eller Randonee
#184039 01/09/2016 12:36 PM
misl Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Har stått på snowboard i alle år siden den store snowboardbølgen startet på tidlig 90- tall. Har nå lyst å komme meg mer ut fra løypene og ønsker også den fysiske utfordringen som toppturer gir. For å teste om jeg fremdeles hadde en viss feeling på ski, lånte jeg meg noen sist sesong, og det gikk forsovet bra - føler kanskje det er litt som sykling- har man lært det en gang så.... Jeg sliter litt nå med hva jeg skal velge av splitboard og randonee. Jeg er helt klart mye mer komfortabel og trygg på brett, men ser at fordelene er mange med ski også, og er nok litt keen på en forandring. Har noen erfaring med å skifte fra brett til ski- har dette gått greit? kommer man "inn i det" relativt kjapt, eller må man lære helt på ny?Det er jo litt dette med å stå backcountry på ski, når man ikke har stått på ski på 20 år også.

Re: Snowboard til Splitboard eller Randonee
misl #184040 01/09/2016 11:06 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Tenk deg at du har gått opp en topp, nedover ligger urørte vidder med snø. Hva vil du kjøre ned. For meg er det ingen ting som slår å ha et snowboard på bena. Med splitboars har du alt, friheten til å bevege opp og surfe følelsen på vei ned. Herlig!!!

Re: Snowboard til Splitboard eller Randonee
misl #184041 01/09/2016 11:16 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

[Linket bilde fra image-cdn.friflyt.no]

Sier ikke mer.