Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Stor Topptursekk?
#13982 19/03/2015 12:13 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei!Jeg er på leting etter en større topptursekk da jeg noen ganger skulle ønske å ha med mer stash på tur.Jeg tenker rundt 40-45L, da jeg har 30L og 18L.Problemet er at sekkverdenen er enorm, og jeg har ikke funnet sekken jeg leter etter enda.Det jeg ønsker at sekken skal ha er:-Egen lomme/løsning for spade+søkestang-Lomme/løsning for vann/Camelbak-Skredballong (utskiftbar type)-Minst 40L-Mulig å feste ski på en fornuftig måteBonus-features (som er lettere å lage til selv):-Hjelmfeste-Isøksfeste-Løsning for å feste snowboard (jeg er splitboarder)Alle innspill tas imot med stor takk!!-Lars 

Re: Stor Topptursekk?
LarsWeyer #13983 06/11/2015 1:12 AM
Fersking
Fersking

Det må være en skredballongsekk? I så fall BD Saga 40. Jeg liker at den går på batteri og kan blåses opp flere ganger på en ladning og ikke patroner som bare kan kjøres en gang og så må byttes ut. Kan taes med på fly uten problemer osv.

Tror Arcteryx kommer med tilsvarende snart. Om de lanserer den for salg om noen uker eller om de presenterer den på messe i vinter for salg neste sesong vet jeg ikke, men jeg tror på det første.

LarsWeyer #13984 14/03/2016 9:23 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Her er jeg late to the party, men siden andre kanskje ser etter lignende produkter kan jeg anbefale Osprey Kode 42 (ABS). Den oppfyller alle kravene du har, også bonuskravene. For ABS bytter man ryggdelen i en med ABS som man kjøper i tillegg. Denne ryggdelen tror jeg også er kompatibel med andre sekker fra Osprey, blir da en "billig" måte å få en liten og stor sekk med ABS for forskjellige turer.

Har brukt den et par sesonger nå og er meget fornøyd med det meste.

LarsWeyer #13985 17/03/2016 9:20 PM
Fersking
Fersking

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå