Begynner å bli kaldt i lufta og får lyst på nye ski.  Er 185/83 kilo.  God skikjører, men ikke så god at jeg hevder meg noe bedre enn midt på treet i master-renn.  Fra 140 skidager med 20-30 toppturer for noen år siden, har det i det siste stort sett vært barne-bakke i helgene og løype på hverdagene.  Nå begynner ungen å kunne kjøre over alt.  Tenker derfor at det er på tide å kjøpe nye ski.  Ved heisbasert skikjøring velger jeg stort sett alltid racing sl ski på 165.  Skoene er Head b2, som er stivet opp med alle skruer (aprx 140 i stivhet)...vurderer byte til b3. Synes det er morsomme ski under f.eks. heisen i Norefjell, eller typisk oppkjørt Hemsedal-snø.  I skikkelig pudder er de anker, og man kommer ikke av flekken - er også litt for redd for de til å kjøre der det kan være stein.

Ser derfor etter en småfjellski som er fin å kjøre kortsvinger med - både racing style og mer hoppsving/popp-and-turn.  Den bør også ha litt bredde, slik at det er mulig å bygge opp nok fart til å få en viss flyt, men de trenger ikke å være så brede at de faktisk flyter på snøen (har BD Megawatt som jeg knapt bruker).  Jeg har en tendens til å like kjedelige og pålitelige ski.   Som topptur-ski likte jeg godt Movement Bond 177, men kunne tenke meg noe som er kanskje 90mm bredt og mer ompf.  Hvis skien ikke duger på is, vil den ikke bli brukt...siden iskjøring er en av mine perverse gleder.   Tips?

(Ser at word-correction har lagt inn mange ord-feil over...)