Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Dynafit TLT RADICAL ST/FT 2.0, kjøring i vanlig bakke
#183997 24/09/2016 7:56 PM
Berntyg Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei, har tenkt å kjøpe meg randonee ski også lurte jeg på om noen har testet Radical ST/FT 2.0? Har kjørt en del på ski før men da primært på racing slalom ski. Er et år på utveksling i Canada (Whistler) så litt usikker på hvordan forholdene er og hvor mye off piste/on piste det blir.

Spørsmål:

Lurer litt på hvordan randonee ski med radical 2.0 og dynafit vulcan støvler oppfører seg i en slalom bakke? Merker man stor forskjell? Vil den bare utløse seg hvis man setter godt trykk på ytterskien? Eller fungerer det helt greit? Noen som har erfaring?

På forhånd takk!

Re: Dynafit TLT RADICAL ST/FT 2.0, kjøring i vanlig bakke
Berntyg #183998 26/09/2016 1:37 PM
Fersking
Fersking

Hei, jeg har Dynafit TLT speed Radical og Dynafit TLT6 støvler.Jeg har ikke hatt problem med at de har løst seg ut når de ikke skal. Det er klart det er forskjell fra vanlig alpinutstyr. Men det har jo mye med skien og gjøre også.Men jeg har ikke noe problemer med å bruke det utstyret i vanlig anlegg heller. Jeg har aldri vært i Whistler selv, men går vel for å være mye bra pudder der om jeg ikke husker feil. 

Re: Dynafit TLT RADICAL ST/FT 2.0, kjøring i vanlig bakke
Berntyg #183999 26/09/2016 1:47 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jeg har kjørt mye på "gamle" Radical FT, og har aldri hatt noen problemer med de. Eneste er at jeg synes generellt at den type bindinger er litt småkjipe å kjøre på, får ikke den samme kontakten med skia. Gikk over til Kingpin i fjor, og synes rent kjøremessig at det var en stor opptur pga bakbindingen. Den lille ekstra vekta er heller ikke noe å bry seg om!