Hei... Jeg bor i Hokksund!
Med mitt øko-budsjett, skal det godt gjøres å forsvare slike dyre invisteringer som en støveldoktor opererer med prismessig!
Når mine Maestrale støvler allerede ligger på ca 90% i førnøydhet hos meg på både brukervennlighet/ komfort og lite smerter hen hel dag på topptur eller i bakken, ja da er det nok ikke verdt å spandere flere tusen ekstra i litt modding av støvlene!
En kamerat fikk tilpasset såler på Intersport, men di bygde alt for mye opp til at han fikk plass til dem både i vanlige sko og randostøvler!
... For di som lider av myye smerter i vanlige sko og i alpinstøvler, kan jeg forstå og forsvare stive priser på slik tilpassing til en viss grad, men med min aktivitet, så lar ikke slike priser seg forsvare, men skjønner jo om såkalte "aktive" alpinister og andre "petimetere" som jeg kaller dem skal tyne absolutt alt i feelingen på ski...
Rent ergonomisk og anatomisk burde jeg nok sikkert gått med spesialtilpassede såler, men når ikke noen som helst vanlige sko passer med slike såler inni, ja da får det heller være!
I barndommen brukte jeg i stor grad av spesial innleggssåler uten at jeg merket noe spesiell forbedret effekt, men suykt mye hælglipping i skoene da som stor ulempe :-(
Kjøper overpronasjonssko i joggesko, ellers går det i normale sko ellers, men helst med litt tykk såle, det er alt! :-)