Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
noen som har erfaring med splittbord sko? Ser på deelux sko noen som har prøvd ut? Og hvor får man kjøpt ?
#13954 10/02/2015 5:46 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

mener splitboard smile og deeluxe 

Re: noen som har erfaring med splittbord sko? Ser på deelux sko noen som har prøvd ut? Og hvor får man kjøpt ?
Bent Flaahammer #13955 10/02/2015 10:42 PM
Fersking
Fersking

Har ikke prøvd deeluxe skoene aktivt, men prøvde på meg en kompis sine. Han hadde fått problemer med stramme mekanismen på begge skoene (Mulig dette har blitt forbedret på nyere modeller). Personlig skulle jeg ønsket at de var enda litt stivere. De er og ganske store sko som tar litt plass i bindingene.

Har hørt mye godt om Salamon Malamute som splitboard sko. Selv har jeg sett litt på DC Travis Rice som virker lett, stiv og lovende. Men også tilsvarende dyr og utilgjengelig i norge.

Ellers er ISPO igang og splitboard magazine har sett pÃ¥ noen av nyhetene som kommer neste Ã¥r. Ser vist ut til at det skjer endel på skofronten for oss splitboardere, så det blir litt mer å velge i fremover! 

Re: noen som har erfaring med splittbord sko? Ser på deelux sko noen som har prøvd ut? Og hvor får man kjøpt ?
Bent Flaahammer #13956 10/02/2015 10:36 PM
Fersking
Fersking

Deeluxe er meget bra synes jeg, kjøpes hos Seasport eller selvfølgelig på nett, f eks mountaingear.com, 

Bra vibram såle,  flere modeller

Bent Flaahammer #13957 11/02/2015 2:23 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hei hørt mye bra om Deeluxe spark modellene at de skal være veldigbra å bruke. Men har også hørt at Deeluxe har hatt endel problemer med kvaliteten på tidligere modeller. Problemer med sømmer som går opp og såler som løsner, men tror ikke det gjelder årets modeller.

Hittil har det vært Salomon Malamute, Fitwell og Deeluxe sparks som er bootsa mest rettet til splittboard, 

selv sverger jeg til Salomon Malamute, stive og holdbare. Vil du enda et skritt nærmere hardboots så er Fitwell en mulighet.

Bent Flaahammer #13958 11/02/2015 8:46 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

hei tenkte og kjøpe salomon Malamute, er ikke så mye og velge mellom enda for splitbordere. men fikk tak i d siste paret i 28 deeluxe sparks summit. Håper at dem er bra , gleder meg til og gå på tur med dem og at dem står til forventningene. Session fikset skoene til meg:) .