Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
MIPS - hjelm. Er det verdt det?
#183904 18/10/2016 11:23 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei. Jeg skal kjøpe meg en ny hjelm, og jeg har nå sett på Sweet Protection sin IGNITER hjelm. Da lurer jeg på om det er noe stor forskjell på IGNITER hjelmen og IGNITER MIPS hjelmen. Er det virkelig nødvendig med sånn MIPS greie?!

Re: MIPS - hjelm. Er det verdt det?
Gunnar Elgersma #183905 18/10/2016 1:48 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg har den hjelmen selv, men har til gode å erfare hvordan den tar i mot stygge fall og slag. Personlig kjøper jeg argumentasjonen om at ved sideveis slag og vridning, så tar hjelmen bedre i mot ved å ta noe av vridningen selv. Er det verdt det? Aner ikke, men personlig vil jeg ikke spare ved å kutte ned på sikkerheten.

Gunnar Elgersma #183906 18/10/2016 9:12 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Michael Schumacher...

Gunnar Elgersma #183907 25/10/2016 5:33 PM
Medlem
Medlem

Michael Schumacher...

-Smadret ikke han siden av hodet mot en stein? Har de kommet frem til at det var rotasjonen av hodet som forårsaket hjerneskadene hans?Angående MIPS er det ingen tvil om at de forsøker å dekke et veldig viktig behov. Det eneste problemet er vel at jeg ikke har klart å oppdrive noen som helst dokumentasjon på effekten annet enn MIPS sin egen reklame. (jeg hadde en oppgave om hjelmbruk for et par år siden) De har tydeligvis gjort noen form for testing/forskning på effekten av systemet sitt, men sist jeg sjekket klarte jeg ikke finne selve studiene publisert noe sted, kun reklameresultatene som sagt.