Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Prizm/optiske linser
#183822 06/11/2016 4:02 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

kikar etter nye goggles, og sjår at optiske linser er det som er inn no. er dette noke som er verdt å skaffa seg, eller er det berre ein gimmick? veldig fristande å prøve sida eg altid køyrar på dagar med flatt ljos

Re: Prizm/optiske linser
Anders Rullestad #183823 07/11/2016 1:33 PM
Medlem
Medlem

Kjøpte meg Prizm Rose i fjor, og fikk stått en god del med dem i flatt lys. Hvor stor forskjell det var fra vanlige kontrastglass er jeg litt usikker på, det var ikke helt enkelt å sammenlikne dem mens jeg kjørte =P Det generelle inntrykket mitt var vel at hvis det var skikkelig flatt lys, så var det ikke stort til hjelp. Hvis det var litt mindre flatt lys derimot, så synes jeg de forsterket godt.

Har dessuten et par solbriller med Polarized Prizm, og de synes jeg fungerer veldig godt når jeg er ute og går, fisker eller kjører bil.

Her er for øvrig linsa jeg har til skibrillene mine:

http://no.oakley.com/en/mens/goggle.../product/WGOO7049RPZ?skuCode=100-754-001

Har selv Oakley Airbrake, og det å bytte linse på dem er ekstremt enkelt. Greit å kunne kjøpe ekstra linser hvis man ødelegger dem, eventuelt andre linser hvis det viser seg at de ikke fungerte som forventet.

My two cents =)

Re: Prizm/optiske linser
Anders Rullestad #183824 08/11/2016 9:57 AM
Fersking
Fersking

Prizm HI Pink er det nye flattlys-glasset til Oakley. Prøvde de i butikk, og den er betydelig lysere enn Rose. Kjører med blant annet Rose nå, og synes også de er mørke når det er overskyet (men veldig god kontrast på snøskygger i rette lysforhold). Ble så overbevist at jeg bestilte HI Pink som ekstraglass til Airbrake.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå