Hei Balleløs!
Igjen husk at jeg nok er litt innahbil oppi dette,men jeg tror fortsatt jeg hadde ment dette uten tilknytning til Salomon.
Det er jo en betydelig større ski så det bil jo påvirke noe,men som 106 er den overraskende leken og lettkjørt! Jeg har kjørt mest på 185 lengden og den er leken, kvikk til str og lettkjørt. Man mekrer det på ordentlig norsk møkkaføre at den blir litt slagete og mere uhåndterbar, men den fungerer overraskende bra på den type føre også. Nok mye pga sin lave vekt iforhold til areal. På slutten av sesongen i fjor var 118 førstevaglet mitt. Morsom ski i slusj og brukte den også mye i parken! 192 lengden er nok noe stivere og mere en charge ski ikke kjørt den like mye som 185 lengden,men har et godt intrykk av den skien også. Ville nok valgt lengste lengde som man har mye trøkk i låra eller er høy og har litt vekt i kroppen. Når det kommer til å gå tur med denne skien så skal det funke bra. Jeg har ikke prøvd den på tur,men vet at flere på salomon teamet internationalt bruker den skien som topptur ski. Da både med low tech binding og vanlig rammebinding. Skulle man ha bare en ski til alt ville jeg nok valgt 106 pga allsidigheten og mindre vekt, men har man flere ski eller skal kjøre mest pudder/slusj og hoppe litt på topptur er nok 118 et godt alternativ!
Jeg bor i Hemsedal og her har vi ofte varierende forhold iløpet av ei uke og også kanskje forskjellige forhold fra topp til bunn på en dag og samme dag og begge skiene har funka bra til mitt bruk.
Vil igjen anbefale å stikke på noen av skitest helgene nå før jul om man har mulighet for å teste ski. Vi har alle forskjellig teknikk,kjørestil og prefreanser så noe som passer for meg er ikke nødvendig det som passer for dere. Men jeg har troa på at qst serien vil treffe et bredt spekter av brukere!