Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Spørsmål om kjøpetips m.m. - solbriller alpint ?
#183716 28/11/2016 6:47 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg forstår det slik at Oakley er beste briller til alpint. De nedenfor er ikke så dyre, men jeg ser at hvis en skal ha ekstralinse, så er det ganske dyrt. Jeg er heller ikke sikker på hvilke linse-farge som er best til mer allround bruk ? Altså som er bra på kveldstid i kunstlys, når det er sol på dagen og når det snør ? Viktig er at en får god sikt og at brillene viser klare kontraster i snøen/bakken. De nedenfor er 100% UV, og duggfri, samt kan brukes sammen med vanlige briller, og det har jeg.

https://www.intersport.no/produkt/132194/oakley-o-frame-matte-white-persimmon

Re: Spørsmål om kjøpetips m.m. - solbriller alpint ?
merterje #183717 28/11/2016 8:01 PM
Entusiast
Entusiast

Ser at Oakley O2 XL Også er rimelig og grei under di fleste lysforhold og passer til vanlige briller også!

Er absolutt ikke nødvendig å kjøpe airbrake brillene til langt over 2000,- som jeg kjøpte meg for 2 år siden for å for en skjelden gang slå på stortromma! ;-)

For meg som ikke er slik forsiktig petimeter på brukstingene mine, så kan fort riper på brilleglassene forekomme, så økonomisk er det nok lurt og styre unna di dyreste modellene ja.... Men rundt 1000,- må en vel rekne med ;-)

Re: Spørsmål om kjøpetips m.m. - solbriller alpint ?
merterje #183718 29/11/2016 5:18 PM
Fersking
OP Offline
Fersking
Jeg ser at O FRAME MATTE WHITE/PERSIMMON har 100% UV beskyttelse, mens den andre typen (som du nevner) står det ingenting om UV beskyttelse. Kanskje disse beskytter dårligere da ??

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå