Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Allround/allmountain ski
#183703 01/12/2016 6:00 PM
niklas Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei! Noen som har tips til hvilke allround/allmountain ski jeg burde kjøpe meg? Ønsker en ski som er en god allrounder, men det er viktig at den har gode egenskaper i pudder. Er 188cm høy og veier 88kg. Helst ikke for dyrt Har heller ikke noe å si om det er en litt eldre model typ 2015.

Re: Allround/allmountain ski
niklas #183704 02/12/2016 7:30 PM
Fersking
Fersking

Ettersom du ikke beskriver hva du mener med allround, må du forvente dertil svar, men jeg tolker jeg Ole Brum-spørsmålet ditt som at du planlegger å ha kun ett skipar, hvor randoneebinding er påtenkt,og løssnøflyt er viktigst.

I så fall vil skia som jeg selger nå være midt i blinken, Black Crows Nocta 188.

Evt K2 Hardside.

Ett tips er å definere hva slags skikjøring du er ute etter, type: sommerski, randonee midtvinters eller vårski, hovedsaklig heisbasert eller topptur?, erfaren-nybegynner?, agressiv kjørestil i høg fart eller leken? Carving eller rennekjøring?

Re: Allround/allmountain ski
niklas #183705 03/12/2016 6:24 PM
Fersking
Fersking

Hei, jeg har prove den ZAG Bakan, 3 uker siden paa Chamonix. Du kan gjor nest all, pist, offpist, pudder, kaffe. Perfect for topptur eller telemark... veldig lett... 

https://www.telemark-pyrenees.com/ski/zag-bakan-ski

Vis du tar en tur ut av Norge, du kan spore a bli levering pa hotel... :) 

Andy

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå