Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Valg av frikjørings støvel:
#183614 15/12/2016 4:20 PM
hansj Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

jeg er på utkikk etter en frikjørings støvel med høy komfort, en jeg kan stå en hel dag i bakken med uten å bli kald. Hovedsakelig til å kjøre heisbasert pudder eller preparert bakke. Må være tech kompatibel da jeg ønsker å utnytte skiene jeg har til topptur. topptur støvlene blir i overkant kald, og aggresive til heldags kjøring. (Dynafit khion)

noen forslag? 

Har vurdert:  

Tecnica Cochise 120

K2 Pinnacle 110 HV Evt. 130 

Re: Valg av frikjørings støvel:
hansj #183615 15/12/2016 11:44 PM
Fersking
Fersking

Hei, har ikke så mange støvler å sammenlikne med da det har gått mest i rene rando-støvler med relativt lav vekt. Men anskaffet et par Scarpa Freedom RS i fjor tiltenkt slikt bruk, og disse har imponert. Føles som veldig jevn fleks og de er veldig behagelige på og sitter godt fra topp til tå (fra legg i allefall). Bruker både original- og en PowerWrap liner; begge fra Intuition og ingen av de har vært i nærheten av å kunne kalles kald.

Re: Valg av frikjørings støvel:
hansj #183616 20/12/2016 11:30 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Tecnica Zero G Guide Pro.

Vanskelig å få et par som passer til alt, men denne er i nærheten.

Den har en jevn fin fleks, som jeg syns er det viktigste. Ok vekt og gåutslag, skikkelige spenner!

Det eneste som er litt hassel, er at powerstrappen er festet med nagler, så det tok litt lenger tid å skifte til Booster strappen.

Det er også mulig å svitsje såler, slik at de er kompatible med vanlige alpin bindinger også, selv kjører jeg bindinger med høydejustering på forbinding (Jester), så jeg slipper det.

Lykke til, å husk og danse snødansen, det trengs.

God jul.