Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Head cyclic som topptur ski?
#183563 31/12/2016 3:32 PM
Jakub Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

head cyclic som topptur ski hvis ja hvaslags bindinger?

Re: Head cyclic som topptur ski?
Jakub #183565 03/01/2017 2:10 PM
Medlem
Medlem

Utrolig god oppsummering, mfjelddalen!

Heldigvis stemmer oppsummeringen din godt med hvordan jeg ønsker å bruke skia i alle fall.

Jakub #185022 02/01/2017 10:23 AM
Medlem
Medlem

Jeg kan egentlig ikke svare på hvordan det fungerer, men jeg har i alle fall et par Head Cyclic med AAADRENALIN 16-bindinger. Har gått et par veldig korte turer med dem, og jeg synes de fungerer helt greit. De fungerer i alle fall veldig godt i preppet bakke.

Har aldri gått toppturer, og har aldri prøvd tech-bindinger, så har ingen anelse hvordan det er hvis man sammenlikner.

Jakub #185023 03/01/2017 1:07 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Alle ski kan brukes til topptur. Spørsmålet er bare hvilken egenskaper vil man beholde på bekostning av økt vekt. Ønsker man en gitt lengde eller en gitt bredde på skien gir dette økt vekt, men til gjengjeld så får man f.eks økt flytevne med bredere ski. Mye spenn i senter = økt vekt, men en ski som tåler hardere underlag. Osv.Head cyclic. 115mm midje, mye spenn, relativt fartsvillig ski. Forbinder det med en heisbasert off-pist ski, gitt bredde, vekt, spenn. Så det er en ski man kan kjøre "hardt" med, i mye snø. Hvis man tenker at type ski skal harmonere med type binding, så løper tankene mine til en rammebinding (Marker Baron/Duke/F12, Salomon Guardian/Atomic Tracker, Head/Tyrolia Aaambition/Aaadrenalin). Kraftig ski til kraftig binding. Og man beholder fleksibiliteten i bruken (kan bruke den i vanlig bakke, hele året uten begrensning). Så er det inviduelle preferanser. Hvordan man liker å stå etc. Dette er ikke hugget i stein. Fullt mulig å sette denne skien opp med en kraftig tech-binding, ala Dynafit Beast.Ingen svar er riktig. Ingen svar er "feil" (noen er riktig nok veldig veldig sære). Du må finne ut hva du selv trenger, hva du selv ønsker. 

Jakub #185024 03/01/2017 2:10 PM
Medlem
Medlem

Utrolig god oppsummering, mfjelddalen!

Heldigvis stemmer oppsummeringen din godt med hvordan jeg ønsker å bruke skia i alle fall.