Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Völkl racetiger GS powerswitch med telemarkbindinger?
#183504 10/01/2017 6:39 PM
Heldig Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei

Jeg snuser på noen flotte Völkl Racetiger GS Power Switch, men er usikker på om jeg kan sette telemarkbindinger på disse ettersom de har "Marker Motion"-systemet (som er et integrert bindingsystem). Er det noen som har erfaringer med dette? 

- Heldig

Re: Völkl racetiger GS powerswitch med telemarkbindinger?
Heldig #185037 11/01/2017 10:41 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

I utgangspunktet går det ikke ann å montere(borre hull til) telemarksbindinger på ski med skinne/int. bindingsystem. Telebindinger borres for at de sitter fast - mens i dette tilfellet, så har skien allerede blitt borret i, for å feste alpintbindinger. Måtte evt blitt en legendarisk Reodor Felgen patent som hadde brutt garantien, både hos skiprodusent og bindingsprodusent;)

Re: Völkl racetiger GS powerswitch med telemarkbindinger?
Heldig #185038 28/02/2017 2:46 PM
Fersking
Fersking

Ikke mange forhandlere som kommer til å si "go"

Det funker som fjell, det som er viktig er at du finner at noen av de forhåndsborede hullene i plata passer med NTN bindingen.

Har selv et par Head superG ski hvor jeg kjører med NTN binding. Utrolig mrsome ski når man runder 100 km/. Fordrer seff lite folk i bakken.

Alt. se på Stockli Laser GS, litt av de samme målene. Kongeski som også fordrer høy fart og konge på is og er uten plate