Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
gamle ski nye bindinger
#183473 15/01/2017 10:08 PM
snrz Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei ! Har lyst til å begynne med ranodo-kjøring men har dessverre ganske dårlig råd ettersom jeg er student... Jeg har et par k2 press(2013) og k2 domain(2012/2013) ski som ikke er brukt fryktelig mye. Lurer på om det er mulig å sette på nye bindinger på et av disse parene og skaffe feller som passer ? 

På forhånd takk smile

Re: gamle ski nye bindinger
snrz #183474 15/01/2017 10:46 PM
Entusiast
Entusiast

... Du kan fint sette på nye bindinger på dine ski og kjøpe feller til disse som passer!!

.... Ettervert som du kanskje får bedre råd, så kan du jo oppgradere ;-)

... På fjellet er det jo ofte tettpakket hard snø, så er ikke nødvendig med så breie ski i utgangspunktet.... og det funker jo å stå i løssnø med smale ski, men du får jo sef. ikke den surfe følelsen som breie pudderski har....

Begynte selv min offpist en gang i tiden på smale carving ski! ;-) ..... Morro var det uansett :-)

snrz #183475 15/01/2017 11:00 PM
snrz Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Tusen takk for svar ! Ikke veldig mye kunnskap om diverse bindinger og evt. feller som skulle passe til dette opplegget.. Har du noen gode forslag til sko, bindinger og feller ?

Gleder meg masse, er så sinnsykt mye artigere med pudderføre og ukjente veier i forhold til den kjedelige preppa bakken :P 

snrz #183476 16/01/2017 12:57 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Valget står mellom om du skal planlegge for å gå over til tech-systemet etterhvert, eller om du holder deg til vanlige støvler. Tech-systemet er mye dyrere, men bedre å gå med. Hvis du ikke planlegger å gå så fryktelig langt, eller har "guts" til å slite litt mer enn rando-gutta, så er f.eks et par Salomon Quest fine støvler med gå-funksjon. Fås i flere stivheter. Stivere er dyrere... Et par Marker Tour 12 funker bra for de fleste, og er en fin kombinasjon med Quest-støvlene. Både Marker Tour og Quest-støvler er ofte til salgs på finn (og innimellom her på FF).

Lykke til!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå