Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
gamle ski nye bindinger
#183473 15/01/2017 10:08 PM
snrz Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei ! Har lyst til å begynne med ranodo-kjøring men har dessverre ganske dårlig råd ettersom jeg er student... Jeg har et par k2 press(2013) og k2 domain(2012/2013) ski som ikke er brukt fryktelig mye. Lurer på om det er mulig å sette på nye bindinger på et av disse parene og skaffe feller som passer ? 

På forhånd takk smile

Re: gamle ski nye bindinger
snrz #183474 15/01/2017 10:46 PM
Entusiast
Entusiast

... Du kan fint sette på nye bindinger på dine ski og kjøpe feller til disse som passer!!

.... Ettervert som du kanskje får bedre råd, så kan du jo oppgradere ;-)

... På fjellet er det jo ofte tettpakket hard snø, så er ikke nødvendig med så breie ski i utgangspunktet.... og det funker jo å stå i løssnø med smale ski, men du får jo sef. ikke den surfe følelsen som breie pudderski har....

Begynte selv min offpist en gang i tiden på smale carving ski! ;-) ..... Morro var det uansett :-)

snrz #183475 15/01/2017 11:00 PM
snrz Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Tusen takk for svar ! Ikke veldig mye kunnskap om diverse bindinger og evt. feller som skulle passe til dette opplegget.. Har du noen gode forslag til sko, bindinger og feller ?

Gleder meg masse, er så sinnsykt mye artigere med pudderføre og ukjente veier i forhold til den kjedelige preppa bakken :P 

snrz #183476 16/01/2017 12:57 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra