Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Trenger innspill ang. plassering av bindinger på ski.
#183439 18/01/2017 3:21 AM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Jeg kjøpte i høst full rocker ski Revision Subtraction 166 cm som jeg har montert Beast14 bindinger på..

Er 180 cm/100 kg... Har montert bindingene midt på, men føler at det er litt for lite "ski" forran skoen til å stabilisere framover...

Skiene blir brukt til alt mulig: løypeski, offpist og skikiting... Mest skikiting og topptur/offpist og en og annen skjelden gang i prepparert løype...

..... Siden det er kort tid til avreise til Cervinia (kommende lørdag), tenkte jeg å prøve å få remontert bindingene 2-4 cm lenger bak på skia i Cervinia om det finnes kompetanse der nede til Beast 14 monteringer ;-) ......

Hva sier dere til det folkens??

... Ikke aktuelt å kjøpe nye og lengre ski for di av dere som har tenkt å foreslå det!

Er det mulig å få remontert bindingene i Cervinia til en grei pris der nede?? ... Siden jeg ikke rekker å få remontert dem her i norge før jeg reiser...

Re: Trenger innspill ang. plassering av bindinger på ski.
Pulken-75 #185070 20/01/2017 10:22 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Har montert bindingene midt på, men føler at det er litt for lite "ski" forran skoen til å stabilisere framover...

Midt på som i midtmontert? I så fall kan jeg forstå at du synes det er lite ski foran. Vet ikke med 166, men kjapt google-søk på 186cm er: Factory ?Standard? Line: 4.15 cm behind center; ~87.5 cm from tail. Vil tro at det er noe lignende på 166 også.Hvis jeg skulle gjort noe, så hadde jeg først og fremst, gitt at du har tid, ringt og kontaktet de nærmeste sportsbutikkene der du bor, og spurt om noen kunne plugget og borret opp nye hull til Beast14. Mange flink folk på verksted rundt omkring som klarer den jobben på under 30 min. Koster kanskje mer, men da er du sikker før du drar ned. Har du ikke tid, så trenger ikke vi komme med forslag, for da er det bare et alternativ=) Dra ned og håpe på det beste=)

Re: Trenger innspill ang. plassering av bindinger på ski.
Pulken-75 #185071 21/01/2017 6:28 AM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Ja, jeg fikk ikke tid å remontere di er i norge, så da får jeg gjøre en kjapp sjekk når jeg kommer ned til Cervinia.... Men det funker greit å stå med dem i løypa slik di er montert nå...... kan bli litt værre i offpisten...Men, men..

Takker for innspill og god helg til alle ski og snowboardfolk! ;-)