Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Reklamasjons-/erstatningssak?
#183302 20/02/2017 5:50 PM
Mattis Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

I helgen da jeg var på fjellet i passe bra pudderføre, havnet jeg på rygg etter en slak høyresving med tåpartiet på mine Dynafit Radical ST 2.0 festet til skoene. Disse hadde da blitt dratt rett ut fra mine DPS Wailer 112 RP2 Tour1. 

Har vært innom diverse butikker for å høre om dette skjer. De hadde ikke sett noe lignende! I alle fall ikke at det skjedde på begge skiene samtidig.  

Jeg fikk flyttet bindingene litt frem for litt siden av noen "kyndige" på XXL her i byen. Er dette en garanti/erstatningssak? Siden jeg mest sannsynlig må borre nye hull vil vel skien svekkes ytterligere, og det er større sannsynlighet for at den knekker? 

Re: Reklamasjons-/erstatningssak?
Mattis #183303 21/02/2017 7:12 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Det der skal overhodet ikke skje, selv ved ganske hissig bruk. Hadde det skjedd på feil tidspunkt kunne det også ha vært ganske farlig.

Om de må bore nye hull i skiene, så skal det i teorien ikke svekkes de nevneverdig, såfremt det gjøres riktig. Men du vil få flyttet bindingene 1 cm opp eller ned, og dermed komme ut av ønsket/optimal stilling på skiene. I tillegg går annenhåndsverdien ned en del, kjipt på såpass dyre og fine ski.

Et alternativ kan være å sette inn quivver-killers i de samme hullene, men det er ikke noe jeg ville latt xxl gjøre. Litt usikker på om det kan funke, det kommer nok også an på hvor ødelagt hullene evnt ble da bindingen ble revet ut.

Det burde være en smal sak å få de til å montere bindingene på nytt, men hvordan de ville stilt seg til noen form for erstatning vet jeg ikke. Men ville utvilsomt stått hardt på krava ift en erstatningssum for å ha ødelagt skiene.

Om du er i Oslo kan du ta med skiene til Skiservice og få en vurdering fra dem, evnt om de fikser det og du sender xxl regninga. Helt utrolig hva de kan fikse!