Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ski og seil på vestlandet
#183280 28/02/2017 11:58 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Heisann! Jeg og en kompis skal ut å seile langs Norskekysten fra April til Oktober. Vi starter i Oslo rundt 1. april, på vei nordover tenkte vi å prøve å få til noen toppturer på Vestlandet. Tenker da i området fra ca Bergen og nord til Trøndelag, i perioden april/mai (Vi passerer Bergen rundt 10. April og bør være passert trøndelagsgrensen rundt 25. Mai)

Er det noen som har tips til fine toppturer i dette området på den tiden? Helst så bør det jo være mulig å både starte og kjøre ned helt frem til sjøen og rett til afterski i båten. Men det er kanskje vanskelig på denne tiden så langt sør, så vi er forberedt på å gå litt på barmark. Men bør helst ikke være avhengig av bil.

Supert om noen har tips! 

Blir forøvrig å blogge litt om turen her: http://www.seilnord.com/

Re: Ski og seil på vestlandet
Terje Glad #183281 01/03/2017 9:06 AM
Entusiast
Entusiast

... Jeg tviler sterkt du finner noe snø helt ned til sjøen sør for Bergen... Men vil tro det muligens er noe innover Sognefjorden..... Ellers så er det vel helst nordnorge/Lyngen og slike steder som har snø helt ned til sjøen på slike årstider...

Er desverre ikke så godt kjent med klima nordenfor Bergen på den årstiden... Så der kan jeg ikke hjelpe deg..... Sør for Bergen kan du ha 10 cm den ene dagen og 0 cm den neste.... Så klimaet i den regionen har blitt noe mildere di siste 20 årene.. Og svært sjelden mulig å stå på ski ned til sjøkanten sør for Bergen uansett når på vinteren... 

Terje Glad #183282 24/03/2017 7:53 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for svar! Satser på å komme oss nord for Bergen så raskt som mulig. Noen andre tips noen? 

Terje Glad #183283 26/03/2017 10:37 PM
Fersking
Fersking

Heiheihei

Å seile langs norskekysten er noe av det farligste du kan gjøre. Jeg gjorde det sjæl for  noen år tilbake, 3 av mannskapet omkom utenfor Florø en plass. Revurder virkelig denne turen.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå