Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Erfaringer med Dynafit Beast (carbon) støvel
#183262 02/03/2017 10:13 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei.

Jeg er på utkikk etter en toppturstøvel som har bedre støtte en min Dynafit One PX som jeg bruker nå. Gjerne litt høyere skaft også, da jeg har fått tilbakevendende smerter i tykkleggsmuskelen (på siden / bak på leggen) av mye skikjøring.

Nå ligger Dynafit Beast Carbon godt an, men jeg finner ikke så mange erfaringer med den. Khionen har fått litt varierte tilbakemeldinger, men mange av disse feilene skal være rettet opp i den nye versjonen.

Håper på en støvel som funker til både heisbasert kjøring og topptur. Jeg tåler litt ekstra vekt så lenge de er gode å gå i!

Takker for feedback.

Re: Erfaringer med Dynafit Beast (carbon) støvel
magnus m #183263 02/03/2017 6:36 PM
Fersking
Fersking

Hadde Khion carbon i fjor en liten periode etter at mine Dynafit Vulcan ble ødelagt. God å ha på, men det var også alt. Innerstøvelen var en vits, strammingen kunne låse seg slik at man ikke kom seg ut av innerstøvelen. Ikke nok vinkel fremover i skaftet slik at man "står rett opp og ned" når man skal kjøre. Håpløs støvel for meg, kjøpte nye Vulcan etter kort tid. 

magnus m #183264 02/03/2017 9:31 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg har kun positive opplevelsa med Beast. Har kjørt Scarpa Maestrale, Maestrale rs, Dynafit tlt6 performance de siste årene. Har ikke opplevd noen av de negative opplevelsene du har hatt, og jeg har brukt de nå i 4 måneder. De er gådd 50+ toppturer og brukt til heisbasert kjøring. Akkurat passe stiv, elsker det fantastiske gåutslaget og spennesystemet. Hva mener du er en vits med innerstøvelen?

magnus m #183265 03/03/2017 7:52 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Basert på tilbakemeldinger fra kompiser, har ikke kjørt noen av de selv.

Fjorårets Khion er visstnok bare ræl, har et par kompiser som har den, og beskriver det samme som deg. pluss et par andre ting.

Beast skal ha bedre innerstøvel, og vesentlig bedre fleks. Vinkelen i skaftet vet jeg ikke noe om. 

magnus m #183266 03/03/2017 5:48 PM
Fersking
Fersking

Hvor progressiv er fleksen på Beast, sammenlignet på med en alpinstøvel på 130?

magnus m #183267 06/03/2017 9:08 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for svar.

@Magnus (med stor M smile ) har hørt en del negativt om Khion som du nevner, men har også hørt at de negative aspektene du nevner er fikset hos Beast. 

@Flymo, hvordan synes du vinkelen er?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå