Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hissige fjellsider
#183155 26/03/2017 10:13 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hallo!

Nå har jeg vært Gulmarg, Alaska, Japow, Les Alpes og Varingskollen. Jeg har ennå tilgode å finne en fjellside som svarer til mine ferdigheter. Er det NOEN der ute som kan komme med et seriøst reisemål? (Er det en til som nevner Canada, AKA putehimmelen (puta madre som jeg kaller det) så spyr jeg).

Jeg liker høye klippedropp, fjernt store linjer og pudder over bryna.

Det hadde også vært beleilig om det hadde vært et eksklusivt spa i nærheten, det står ikke på gryna.

Tips mottas med takk

Re: Hissige fjellsider
Åmundski #183156 27/03/2017 9:09 AM
Ringrev
Ringrev

Leste en artikkel i "Montagne" for noen år siden, om hvordan brede ski var veldig bra til "mixed skiing" - dvs skikjørings svar på mixed climbing.  Siden skills dine tydelig nok ikke blir utfordret på snø, så kan kanskje det være noe for deg?  Ellers vil jeg tro at det er nok av utfordringer for deg i Norge også.  Du kan jo f.eks. begynne med Store Skagadølstind.  Tror noen av rutene er allerede kjørt på ski, men du kunne jo forsøke å unngå rapeller.   Personlig har jeg funnet ut at jeg ikke vil finne ut hvor grensen min ligger - synes flytkjøring er morsommere enn å kjøre med livet som innsats....så en mulig kan kanskje være å reflektere litt over "the zen of skiing".....?  

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå