Hei!
Jeg har en case etter en handel på finn.no og søker hjelp her blant dere. Vi kommer ikke til enighet og det blir bare ord mot ord og jeg tenkte derfor at det kunne være fint med innspill fra noen som er nøytral og som vet hva de snakker om.
Jeg vil ikke røpe om jeg er selger eller kjøper i et forsøk på å danne et nøytralt bilde. Saken er som følger:
Selger annonserer skifeller på finn og oppgir målene på skiene som fellene er tilpasset til. Kjøper har noen ski som har tilsvarende mål som disse. I etterkant viser det seg at kjøper ikke er fornøyd ettersom vedkommende mener at fellene ikke stemmer overens med de oppgitte målene.
Fellene er oppgitt å være tilpasset ski med midtmål på 88 mm. Fellene er målt å være 73 mm. Altså, kjøper mener at fellene er for smal ettersom fellene burde være 84 mm (88 - stålkant på 2x2 mm = 84 mm). Kjøper mener at fellene skal gå kant til kant, sett bort ifra stålkantene. Selger derimot, mener at disse fellene passer skiene med de målene som er oppgitt.
Hvem har rett? Er det meningen at fellene skal gå nøyaktig kant til kant (minus stålkanter) eller det innenfor å ha ca 5 mm klaring ut til stålkantene på hver side?