Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tilbud på ski
#183017 03/05/2017 10:57 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei folkens, var innom en butikk idag og de hadde tilfeldigvis stående et par Blizzard Bushwacker ski (14 modell, 125-88-110). Tilbudet var veldig bra med 70 % avslag. Siden jeg er førstegangskjøper når det gjelder toppturski og er student tenkte jeg det kunne være et kupp! 

Fant veldig lite info om skiene på nett, er det noen som har erfaring/tanker/meninger om disse skiene? Ble litt betenksom da selger sa at de hadde stått i butikken i 2-3 år. Fikk også bindinger med på kjøpet (Marker F12 Tour). Tenker kanskje at hele pakken blir litt tung da jeg ønsker litt lett utstyr til lengre turer, og at de muligens er bedre egnet for alpinbakker?

Takknemlig for svar :) 

Re: Tilbud på ski
Bryhnski #185166 05/05/2017 1:27 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Blir fort vekk en trade-off. Ønsker du lett (men mest sannsynlig) dyrere utstyr, eller ønsker du å overholde budsjettet, og heller godta høyere vekt. Ofte, så vil et lettere ski + techbinding + lette støvler m/inserts, være dyrere enn (tyngre) allmountain ski + rammebinding + standard støvel. Sistnevnte pakke er mer allsidig da bindingene vil fungere bedre til piste/off-piste kjøring.At skiene har stått kan være flere variabler. Ikke ensbetydene med at det er en dårlig ski. Blizzardskiene som kom på markedet i 2014 fikk unisont god kritikk.