Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ski pinsen sommerski
#183014 08/05/2017 11:17 AM
EvNorth Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

hei. Vinteren er best på våren! og endelig har jeg litt tid til å nyte den. Tenkte meg til et sommerskisenter i pinsen, og trenger noen råd da jeg aldri har besøkt noen før.

Hvilket sommerskisenter passer best for meg:

Bryr meg ikke om park.

Vil helst ikke ha for slake bakker, og gjerne mulighet til å utforske litt utenfor den preppa bakken.

Gjerne topptur muligheter i forbindelse eller i nærheten av trekket. 

Sover gjerne i bilen så overnatting eller liv på afterski er ett fett, det viktigste er muligheten til å cruise slush! 

Re: Ski pinsen sommerski
EvNorth #183015 16/05/2017 4:58 PM
Entusiast
Entusiast

Du har i utgangspunktet 3 alternativ:

Fonna Glacier skisenter på Folgefonna isbre

Juvass/Galdhøpiggen sommerskisenter

Stryn Sommerskisenter- Er vel det skisenteret som har brattest terreng ved skiheisene!

Stryn Sommerskisenter har vel best muligheter for å gå toppturer rundt skisenteret, men det er en viss fare for å falle ned i sprekker om en ikke ser seg for eller vet hvor di ligger på breen!..... Så det kan anbefales helst å leie guide om en ikke kjenner sprekker og terreng veldig godt!

Galdhøpiggen sommerskisenter er det vel også mulighet å gå opp til Galdhøpiggen toppen, men der er det også en viss fare for sprekker sies det, Så det kan nok anbefales guide om en skal opp mot Galdhøpiggen både på ski og til fots!

Fonna Glacier Sommerskisenter har ikke så mye topptur muligheter rundt selve skisenteret vil jeg si, men tidlig på sesongen så er det mulig og gå toppturer fra et stykke nedenfor skisenteret langs veien , men om det ligger isbre eller sprekker av noe slag har jeg ikke noe kunnskap om.... Men en del spennende terreng for back country skiing nedenfor skisenteret! ;-)

Re: Ski pinsen sommerski
EvNorth #183016 18/05/2017 8:15 AM
EvNorth Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for svar! Regner med jeg kjører til Stryn, så får jeg se om jeg stopper på Juvass på vei hjem. Været betyr vel alt på denne tiden. Er det sol og vindstille, så blir jeg fornøyd bare med ei lita snøfonn. hehe.

Kommer med tilbakemelding her,,  

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå