Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Oppsett for alt mulig ski?
#182955 06/08/2017 2:46 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hva tenker folk om oppsettet. Volkl v-werks katana 2016/17-marker king pin 13 og salamon mtn lab som oppsett for bruk over alt, topptur, freeride skogen bakken osv.?

Re: Oppsett for alt mulig ski?
Mysenski #185174 10/08/2017 12:30 AM
Fersking
Fersking

-Hørt om antrekket for alt mulig slags vær på alle mulige steder?

Men ja, jeg tror du vil ha et langt på veg så bra skioppsett til de fleste formål som du kan forvente med den pakka.

(Så lenge du ikkje har voldsomme ambisjoner, og fint kan leve med at andre opplagt har utbytte av bedre utstyr når igjen snøen vil lave ned i store dump, når det igjen vil bli bedritent norsk holkeføre, og om du har tenkt å lange turer type 6 timer + evt. skikkelig bratt på det samme norske gjennomsnittlige dritføret.

Sjekkpunkt:

Om bindingene er 16/17, så har dei ikkje tverrgående bjelke foran hver side av støveltuppen  (som vil spise opp støveltuppkantene på fottøyet ditt i løpet av en sesong eller to).

Mysenski #185175 10/08/2017 11:39 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Grunnen til at det finnes så mange ski, er at det finnes så mange ulike forhold. Og at folk har ulike ønsker/behov. Så spør her på forumet om oppsettet er bra, da må vi ta forutsetning om at vi alle tenker og ønsker likt i utgangspunktet. Så du vil nok få ulike svar pga folk tenker ulikt. Noen vil spør hvorfor har du en ski med 112 mm midje til allround, det er nesten pudderdimmensjoner, mens andre vil spør om støvelvalget osv.Som Eirik sier, alt er kompromiss i denne kategorien. Men jeg synes du starter i feil ende. Det du bør spør om framfor å få svar av oss, er å spør deg selv. Vi kan være enig om at du har en bra setup, men så viser det seg at du står mer bakke en f.eks forespeilet. Hva står du mest? Hva for du mest utbytte av? Jeg vil hevde at folk som er missfornøyd med ski/bindinger/sko, langt på vei har ikke har vist eget behov og kjøpt utstyr av andre årsaker (design, tips, bestselgere, osv). Det er et veldig høyt nivå på det meste av utstyret på markedet. Finn riktig behov, og deretter utstyr som matcher behovet og jeg tror du langt på vei vil bli fornøyd.

Mysenski #185176 22/08/2017 10:36 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei, takk for tilbakemelding. dette med bindingen forsto jeg ikke helt, fikk ikke med meg helt, hva som var hva ang bjelke som spiser opp støvlene, jeg har 16/17 modell. Takk for svar. :-)

Mysenski #185177 24/11/2017 5:35 AM
Fersking
Fersking

Anbefales for all-round skiJeg begynte å gå på ski.

sbobet โบนัส 100%

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå