Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Telemark/alpin kombi-binding for Scarpa F3?
#182850 16/11/2017 3:01 PM
YngveL Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg har et par Scarpa F3 sko stående, og funderte på om ikke det skulle være mulig å ha en binding som både kan brukes i Telemark og Alpint. Etter litt søk på Friflyt fant jeg Moonlight sin "Tele Rando": http://www.moonlightmountaingear.com/products/bindings/tele-rando-2.html

Spørsmålet mitt blir da om det finnes andre lignende løsninger, og om noen har noen ide om hvor bra eller dårlig en sånn løsning vill fungere med disse skoa? Er det noen generelt som har erfaringer med denne bindingen, og i så fall hvilke sko bruker dere?

Re: Telemark/alpin kombi-binding for Scarpa F3?
YngveL #185198 22/11/2017 2:04 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Han som "fant opp" denne type bindingssystem, Mark Lengel bruker Scarpa F3. Og han, i følge ham selv, så fungerer det optimalt=) Så det skal være ganske trygt for deg også=)Kan høre mer på denne podcasten (nr.16): http://absolutetelemark.com/category/podcast/ (obs! prater om alt og ingenting, ikke spesifikt Scarpa F3 sko)Når det gjelder tele-rando, telemark med mulighet til å låse helen, så er det noe begrenset med produsenter. Rett og slett fordi det fort vekk blir enten (telemark) eller (rando), pga prisen.

YngveL #185199 07/12/2017 2:29 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Tenkt på det samme selv. Hva er vekten på Scarpa F3 ?

YngveL #185200 07/12/2017 8:34 PM
Entusiast
Entusiast

ATK Newmark om du finner de (de er gått ut av produksjon).

YngveL #185201 25/02/2018 4:41 PM
Fersking
Fersking

Har kjørt på tele/rando bindinger siden 2011/12, og eneste grunnen til at jeg ikke har F3 i skosortimentet er at jeg syntes F1 passet min fot bedre. F3 vil helt sikkert fungere utmerket til dette, og trolig har Moonlight beste alternativ for komplett binding. Har en slik i bestilling, og får den kanskje før sesongen er over, om den noengang slutter helt..  Selv har jeg knekt noen TTS bakbindinger, og prøver nå å erstatte de med Moonlight sine. Front og randohæl har jeg mest av ATK RT Race siden de leverer skibrems.  Har lagt ut noen betraktninger og litt erfaringer om emnet på   https://www.friflyt.no/profil/ff/algeir/bind2012 

algeir

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå