Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nybegynner - kjøp av brukt utstyr
#182791 30/11/2017 6:39 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei!

Som en ivrig motorsyklist har jeg innsett at jeg må fylle vinterhalvåret med noe meningsfylt også, så derfor børster jeg støv av den gamle hobbyer og vil begynne å stå på ski igjen.

Tidligere i høst kjøpte jeg meg et par Salomon carvingski på Finn. Har lyst å kjøpe så mye som mulig enten brukt eller veldig rimelig. Litt med tanke på miljø og gjenbruk og resten med tanke på egen lommebok.

Så kommer spørsmålet - Jeg har funnet et par støvler på Finn i 44 som er min størrelse. Vil disse passe skiene mine sånn uten videre? Skiene er 175cm lange.

Har jeg forstått det riktig hvis alle støvler innenfor en viss størrelse har samme lengde og at de derfor vil passe?

Re: Nybegynner - kjøp av brukt utstyr
KristofferB #182792 01/12/2017 2:03 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Lengde på ski har nok ikkje noko med om skoen passar eller ikkje, dette vert avgjort av korleis bindingen er montert. Dersom bindingen har vore montert til ein sko med ca lik storleik på ytterskalet, vil den passe over. Dette kan du enkelt finne ut av ved å spørje forrige eigar eller prøv å lån sko av ein ven som har omtrent den storleiken. Vanlige alpinbindingar kan stort sett alltid justerast til å passe litt mindre eller større sko. 

Re: Nybegynner - kjøp av brukt utstyr
KristofferB #182793 06/12/2017 3:07 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for gode svar.

Jeg fant ut at skiene jeg har kjøpt er nesten 10 år gamle, så jeg googla litt mer og endte opp med å kjøpe et par brukte Kästle MX88 i tillegg. Vil ha mulighet til å kjøre utenfor løypene også.

Har lest at disse skiene ikke passer til nybegynnere, men at det er fantastiske ski, så det blir spennende å prøve. 

Leverer skiene inn på prepp og får tilpassa støvler også.