Om noen skulle dra nytte av mine erfaringer så landet jeg på Eggi 98, 22 Design Outlaw X og Scarpa TX Pro.
Har prøvet utstyret i bakkekjøring på hardt, middels hardt føre og lett pudder, lengre innmarsjer i pudder og pudder som vi nå har rundt oss over alt.
TX Pro skoene er bedre å gå med selv om de veier 400 gram mer enn mine forrige T4.
Skiene flyter godt i pudderet både nedover og bortover, holder seg mao høyt i snøen selv ved gange i puddersnø
.
Kortfellene gjør jobben lettere ved innmarsjene og i partier med stigning holder de 10 cm brede fellene rimelig godt opp bakken.
Men i de bratteste stigningene er det greieste å ta på langfellene.
Bindingene er solide, stabile og ikke minst praktiske. Step inn og step out. Benytter skistaven til veksle mellom gå og kjøre modus 
Hæl løfterene er lett å vippe opp / ned med skistaven og samtidig stødig. Har også satt på stoppere så nå er det slutt på bøy og tøy for å få på seg ski og stropper. Alt kan gjøres ovenifra 
Total vekten ble ( sko 1750g, ski 1590g, binding 800g, stopper 100g) = 4240g før fellene settes på.
Kjenner at man har litt mer å drasse med men ikke mer enn at dette blir man fort vandt til.
Oppsummert : Meget godt fornøyd og ser frem til fremtidige toppturer men også turer i litt mer kuppert områder som områder i Nordmarka....
Så er det bare å legge seg bakpå og la skiene gjøre resten :)