Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Noob skal kjøpe ALT nytt av snowboard utstyr
#13769 17/10/2013 2:24 AM
Dagbert Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei. Jeg er en 23 år gammel noob som skal invistere penger i: Snowboard, bindinger, støvler, hjelm, briller, jakke. Er det noe jeg har glemt? :P

Går man i butikken får man jo informasjon som "ganger" butikken, altså som er til fordel til selgeren mtp pris. Derfor vender jeg meg til mine med-kjørere :-)

Er det en idé å kjøpe brukt? Jeg er som sagt en noob og vet egentlig fint lite om utstyr. Jeg har kjørt i 5 år, men med billig dritt fra Intersport.

Jeg kjører i bakke hvor det blir litt av alt: Hopp, rails, utenfor løypa, men mest bare rett ned. Hva er det jeg burde kjøpe da?

Har dere noen gode tips til meg? (Både om utstyr og kjøring generelt?).

Er det Oslo vinterpark som gjelder? :P

Mvh.

Dag-Are Halland

Re: Noob skal kjøpe ALT nytt av snowboard utstyr
Dagbert #13770 17/10/2013 7:54 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Kan være en ide å se litt opp for diverse utstyrstester som dukker opp i bakken i løpet av vinteren smile da får man prøvd mye forskjellig, og får se litt hva man selv liker.

Jeg husker når jeg tok skrittet opp fra "noob" utstyr til det jeg har nå, og det var en helt annen verden!

Kjenner du noen som skal en tur over dammen i løpet av vinteren? jeg kjøpte selv alt mitt utstyr fra en amerikansk nettbutikk, og da får man større utvalg til en brøkdel av prisen i norsk butikk. Da er det ikke så dyrt å betale for en ekstra kolli på flyet.

Dagbert #13771 18/10/2013 3:00 AM
Dagbert Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Fant disse guidene:

http://onboard.mpora.com/features/how-to-buy-a-snowboard-the-onboard-board-buying-guide.html

http://www.evo.com/how-to-choose-a-snowboard-size-chart-and-buying-guide.aspx

Hvis det er noen i Oslo som har lyst, har jeg et forslag:Møt meg ett sted, også lærer du meg alt som har med innkjøp av nytt utstyr å gjøre. Til gjengjeld kan jeg hjelpe deg med ett eller annet. Jeg er utdannet personlig trener og kan hjelpe deg med trening og treningsplanlegging. Ellers er jeg er flink med data/IT, husvask eller what ever.

Dagbert #13772 18/10/2013 10:17 AM
Fersking
Fersking

Sjekk ut siste utgave av Playboard som kom i salg i går. Der er det en fin utstyrsoversikt. Og en artikkel om Oslo Vinterpark og hva de gjør i parken i år.

Dagbert #13773 18/10/2013 5:29 PM
Dagbert Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Fant denne video guiden. Jævlig bra greier.

http://www.youtube.com/watch?v=8VE_ffoH6kkThe House folka på Youtube har guider på kjøp av alt av snowboard utstyr.

Det jeg ikke forstår nå er hvorfor nettbutikkene har så vanvittig lite sortiment.

Dagbert #13774 25/11/2013 11:22 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Sjekk ut www.brettsport.no, vi er en liten nystartet nettbutikk som selger Never Summer Industries. Dette er håndlagde brett på sin egen fabrikk i Denver.