Hei!
Jeg og en kamerat har et par fridager i starten av mars vi tenker å utnytte til å ta en tur. Vi holder til i Oslo begge to.
Hva vi ønsker:
- Kjøre offpiste med utgangspunkt fra heisen.
- Helst åpne områder uten mye tett skog.
- Godt utvalg av preppa løyper i tillegg.
- At anlegget er stort og har mange høydemeter fra bunn/topp.
- Bra med snø.
- Terreng med små klippedrops og morsomme elementer som ikke krever toppnivå.
- Mulighet for overnatting så nært anlegget som mulig.
Oss:
- Har ikke skredsøker, spade, søkestang og heller ikke god kjennskap til skredsikkerhet etc.
- Vi er på vår første ordentlige sesong, så vi har ikke utholdenhet eller er flinke nok til masse teknisk skogskjøring og altfor bratt terreng.
- Ønsker å bruke turen til å terpe på frikjøringsteknikk, så jo lettere terreng, men fortsatt spennende, jo bedre!
Jeg har sett på følgende anlegg:
- Myrkdalen, Røldal, Voss, Oppdal (men er det nok snø der nå?)
Hemsedal er bra. Der var vi i romjula og hadde noen morsomme runs ned fra Tottentoppen bla. Det kan være et alternativ, men vi ønsker å reise et sted vi vanligvis ikke har mulighet til å besøke sånn uten videre.
Åre har også vært oppe til vurdering, men det ser ut som at det er mye jobb å komme seg dit.
Jeg disponerer et feriehus + bil i Evenes, så har også vurdert Riksgränsen og Narvik. Ta en dag i hvert anlegg. Min eneste bekymring er at det kanskje fortsatt er litt tidlig i sesongen for Riksgränsen? Narvik ser bra ut nå og de åpna opp til Linken på lørdag ser jeg. Vi kan fly opp for 2k per pers.
Setter stor pris på eventuelle tips