Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Atk Newmark!
#182538 28/02/2018 8:32 PM
hel1 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei! Fikk nytt skiutstyr i gave og har de to siste sesongene kjempet for å få det til å fungere og har faktisk mistet litt skigleden.

jeg var fra før av vant til 75mm og fikk Scarpa TX pro med tech toe binding ATK Newmark. Jeg må bruke sinnsykt mye krefter for å kontrollere skiene, overgangene blir treige, jeg får vondt i knærne og mister ofte kontrollen. På mitt gamle utstyr er jeg ekspert og står like gjerne i pudder som i bakken. Nå sliter jeg bare. Har nå bestemt jeg ikke gidder mer og lurer da på om jeg bør gå tilbake til 75mm (som innebærer jeg må kjøpe nye sko og bindinger), eller om det holder å finne en ny binding, men da må det jo bli NTN for at skoene skal passe. Blir NTN like stivt og oppreist? Jeg liker å hoppe rundt og leke meg. Noen som kan gi meg tips?

Re: Atk Newmark!
hel1 #182539 06/03/2018 11:29 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Kan anbefale Meidjo fra the m equipment. Da får du nok tilbake moroa :-) Jevne overganger og trygg mht utløsningsmekanisme hvis uhellet er ute. Jeg er veldig happy med den. Det skal dog sies at denne har litt barnesykdommer, men 2.1 varianten har rettet mye opp i svakhetene fra 2.0 som jeg har brukt ett år nå. Veldig fornøyd :-)

hel1 #182540 05/10/2018 9:32 AM
Fersking
Fersking

Hei,

er litt usikker på om denne tråden fremdeles er aktiv, men prøver likevel. Jeg står nå i bestemmelsesfasen, fra 75 mm og over til NTN-system. Jeg googler i vei og prøver å finne ut om det ATK Newmark eller Meijdo 2.1 som det skal bli. I testen til Fri flyt vant ATK overlegent og den som gav den beste skifølelsen. Men jeg ble usikker når jeg leser om trådstarter her som synes ATK er helt forferdelig. Jeg er selv habil telemarkskjører på 75mm  selv om det ikke har blitt mange turer de siste årene. Nå er planen de neste årene å få gått en del toppturer hver sesong, men da vil jeg ha nytt utstyr som er lettere enn det jeg har i dag (aldri gått topptur med det: Scarpa t1, Bandit B2 og Cobra.) Hva sier andre her inne om disse bindingene??

Maja:-)

hel1 #182541 09/10/2018 12:56 AM
Entusiast
Entusiast

Jeg kan på det varmeste anbefale ATK Newmark: lett, enkel, solid og kjørefølelse. Det er jo ingen fjær og kun skoen som gir motstand her så hvordan i all verden trådstarter her oppfatter bindingen som stiv vet jeg ikke (det må jo være skoene hans som er stiv i så fall). Har ikke prøvd Medjo, men den har fjær så vil nødvendigvis bli stivere (dog det skal være justerbart).

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå