Dette har det sikkert blitt laget tråder om før, men jeg fant i så fall ikke frem til de.
Investerte for noen år tilbake i randonee ski på sport conrad. Veldig fornøyd med både utstyr og pris, men skia kunne alltids vært litt lettere (eller jeg i bedre form..!)
Vurderte lenge dynafit ski da både sko og bindinger allerede var dynafit og de jevnt over har betydelig lettere ski enn mange andre på markedet. Men jeg ønsket å kunne kjøre i alpin anlegg og så ikke for meg at dynafit ville være så bra da, manaslu som jeg vurderte lignet mer en fjellski (og var lettere en åsnes cecilie skog!), så ski valget falt på en litt tyngre Atomic allround, gir en relativt god nedkjøring men muligens litt for raskt etter min evne og beina er ganske slitne etter oppturen, så litt avhengig av turens lengde og dagsform har jeg opplevd å suse som en kule (som er gøy) men med begrensede bremsemuligheter (ikke like gøy). Og sikkerhet for seg selv og andre i fjellet bør jo prioriteres på topptur.
Ski, sko og bindinger ligger jeg på rundt 3,7 kg per fot (sekk, klær, feller og staver ikke medregnet). Skal sies at jeg er dame på 164, greit nok og kommer meg opp, men merker det blir imarri seigt litt avhengig av form, tur dagen før, høydemeter og lengde (4-6 timer er mer enn nok).
Så jeg lurer på hvor mye dere drasser med dere per fot?
eller om folk flest bare er i sabla god form? med mye ben-styrketrening på sommeren 
og Hvor mange kilo klarer dere å begrense sekken til?