Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Turski for overvektige?
#182375 14/09/2018 7:10 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Da er det på tide å gjøre seg klar til snøen kommer. Skal igang med skigåing 3-4 ganger per uke. Men når jeg satt på nett og skulle bestille meg en skipakke så ser jeg at de som gir mulighet til å oppgi vekt stort sett stopper på 120 kilo. Jeg veier idag 150 kilo. Og trenger da ski som tåler min vekt. Vil kun gå i oppkjørt løype. 

1: Er det noen som vet om noen ski som duger for en overvektig kæll som ønsker å starte en ny livsstil?

2: Er mulig å finne andre typer ski enn de relativt tunge turskiene for en person på 150 kilo? Tenker ordinære langrennsski? Nettbutikker viseringen som passer personer over 120 kilo. 

3: Hva med skisko, noen som har gode tips til sko med litt ekstra støtte?

Er litt for flaut å gå på sportsbutikk som tjukkas når en får maxpuls av å gå fra bilen og inn til der skiene står. Så ønsker å finne ut av dette uten å måtte stå flau og rar i butikken. 

Smøring skal jeg nok klare så ønsker ikke smørefrie ski som bremser. 

Re: Turski for overvektige?
downsizing #182376 16/09/2018 3:47 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Har du noen skierfaring fra tidligere?

Re: Turski for overvektige?
downsizing #182377 02/10/2018 7:15 AM
Entusiast
Entusiast

Du bør absolutt ikke være flau for å gå inn i en sportsbutikk og spørre om hjelp!Det er jo dét betjeningen der er til for, uavhengig av vekt og størrelse!Di har nok også mer kvalifisert kunnskap om hvilken ski og sko som passer deg best!Jeg har dessverre ikke noe peiling på langrenn, siden det nærmeste jeg kommer er topptur med toppturski/alpinski.Jeg er selv noe overvektig, men bryr meg ikke noe om at jeg ikke er like slank som en god del toppturfolk og langrenns løpere!Du vil stort sett møte høflige, saklige og serviceinnstilte butikkansatte, som vil hjelpe etter beste evne!Jeg har alltid fått og opplevd veldig bra service og hjelpsomhet, selv som lett overvektig!Stå på, kom deg i butikken og få kjøpt deg utstyr og kom deg ut i naturen! ;-)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå