Hei mine venner!
Har avslutta Telemark-æraen etter 25 år.
Hadde grei kontroll på telemarkskia både i og utenfor løypa. Men alpinski har jeg ennå ikke prøvd utenfor løypene - tilbake på 80-tallet var de først og fremst et transportmiddel for å komme fortest mulig ned bakken - uten stilkarakterer!
Har skaffa meg ei reinspikka carving-ski - men kjenner at jeg trenger noe for å kjøre utenfor løypene med, kanskje ei 60-40 offpiste-onpiste ski? Siden jeg ikke har slalom-teknikk trenger jeg ei relativt "enkel" ski, uten at det nødvendigvis trenger å være ei nybegynnerski - jeg vil tro at skifølelse/balanse fra telemarkkjøringa vil hjelpe meg litt??
Skal ikke på topptur, ei heller i parken.
Siste telemarkski var ei K2 Backlash med 92mm bredde - og den har jeg kosa meg med både i nysnø og mer oppkjørte partier. Men denne skia er 8-10 år nå - så det har sikkert skjedd litt i mellomtiden...? Tviler på at jeg vil like ei ski med over 100mm bredde - men har egentilg ikke peiling.
Peiling er det imidlertid mange av dere som har - så fyr løs med ditt beste tips til en 50-åring på 167cm som er 80kg når slalomstøvlene er på...