Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Topptursekk??
#181819 17/10/2013 5:57 PM
Torrim Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

hei! Tenker å kjøpe med en ny sekk, men hvilken skal jeg gå for? forslag?

har sett en del på arcteryx quintic 38, noen som har erfaring med den?

ønsker:

noe stiv rygg

a-skifeste

åpning i rygg eller på siden

hjelmfeste

eget skredrom

ganske stor mellom 30 og 50l

lomme i hoftebelte

plass til liggeunderlag utenpå sekken

Re: Topptursekk??
Torrim #181820 18/10/2013 10:49 AM
Ringrev
Ringrev

Dynafit Baltoro sekken? Jeg har forelsket meg i noen ting ved dynafit-sekkene:- siderom som kan nås med sekken på. Greit å kunne hente ut stegjerna når man har gått seg fast....uten å ta av sekken (som kan være litt kinkig når det er bratt)- flaskeholder forran. Fungerer bedre enn blære IMHO. Når det er kaldt fyller jeg på varm saft som jeg etterfyller fra termos. Sliter dermed ikke med munnstykker som pryser o.l. Synes også at det er lettere å drikke fra camelback-flaske enn camelback-blære når pulsen er høy- skråfeste av ski. Å kunne ta ski av og på sekken uten å ta den av er konge når man befinner seg i så bratt terreng at man ikke lenger kommer seg opp med feller. Man sparer også en masse tid. Skal man gå langt med skiene på sekken kan man feste de i a-form.- egen lomme for spade- egen lomme for søkestang

Ellers er jeg veldig glad i berghaus extrem 85-liter sekken min. Den er forholdsvis lett (1.7 kilo), og komprimeres lett. Størrelsen gjør at man har litt plass til å rote rundt i den når det blåser hardt og man ikke ønsker å ta ting ut. Forøvrig er det en veldig feature-løs sekk. Skulle gjerne ha sett at den hadde hatt skredrom og siderommet som dynafit har - men da hadde den sikkert blitt så tung at jeg ikke hadde satset på den.

Torrim #181821 18/10/2013 12:37 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

enig med skimachine når det gjelder Dynafit sekker. Jeg har Dynafit Manaslu sekk - noen liter mindre enn Baltoro, men utrolig funksjonelt på toppturer. Og veier ikke mye.

Torrim #181822 19/10/2013 5:03 PM
Fersking
Fersking

Gregory Targhee 32 er verdt å sjekke ut! Eg er vertfall veldig fornøgd!

http://gregorypacks.com/GM364_cfg.html?dwvar_GM364__cfg_gmp_color=obsidian_black#start=5

Torrim #181823 20/10/2013 11:16 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

hei! Tenker å kjøpe med en ny sekk, men hvilken skal jeg gå for? forslag?

har sett en del på arcteryx quintic 38, noen som har erfaring med den?

ønsker:

noe stiv rygg

a-skifeste

åpning i rygg eller på siden

hjelmfeste

eget skredrom

ganske stor mellom 30 og 50l

lomme i hoftebelte

plass til liggeunderlag utenpå sekken

Hei,

Har brukt quintic 38 förre vinteren. brukt som sekk for truger/snowboardtur og topptur med ski. En helt OK sekk hvis man liker opplegget med de forskjellige lommerne.Bra med eget rom for skredutstyr, bra med glidlås på sia når man har brettet festet på sekken, bra med egen lomma för vannflaske.Minus for att det ikke går å ha hjelmen oppi sekken, feste liggunderlag uten på sekke uten extra bånd.Ska bytte sekk i vinter, mest fordi att hjelmen ikke får plass oppi sekken og så lite festepunkter uten på sekken. Men det er en veldig go sekk o bäre. Ingen problem att ha noen kilo oppi/gå med brett/ski festet på. Ska kjöpe meg en khamski i vinter. Samme goe axelbånn på den. Bare till å spörre hvis de er noe.