@Skiboms: Neida, tror jeg kjenner bakgrunnen ganske godt etter å ha fulgt interessante diskusjoner både på youtube, TGR og Powdermag, hvor det er gode argumenter begge veier. Men må hovedsakelig si meg enig med de som mener ABS opptrer uansvarlig.
Gitt forhistorien (værforhold, skredfare, allerede utløst skred) syns jeg de burde droppet denne som reklame fordi det kan mistolkes som man kan ignorere faresignal så lenge man har en ABS-sekk.
Og når de først velger å bruke dette syns jeg de burde tonet ned effektbruken og inkludert tydelig i filmen at:-Den er offisiell reklame fra ABS.-En skredsekk endrer ikke på alle andre forholdsregler man må ta - gjerne med url til mer info om dette.-En skredsekk ikke på noen måte er en garanti for å slippe uskadd fra et skred.-Den "beviser" ikke annet enn at én fyr var svært heldig som slapp uskadd fra ett stort og skummelt skred, og at utfallet likegodt kunne vært fatalt.
De fleste på forum som Friflyt og TGR skjønner selvfølgelig dette, men denne videoen vil bli kopiert, delt og "embedded" på alskens nettsider, sosiale medier og forum for all fremtid. Nå som frikjøring er blitt reneste folkesporten syns jeg dermed det er utrolig dumt at viktig informasjon (som aldri kan bli gjentatt ofte nok) er helt utelatt fra selve filmen.