Oppfølgingskommentar til Coomback...er 195cm/90kg sjøl, går på 11/12mod Coomback i 188 lengde med Dynafit TLT Radical ST og Technica Cochise 120. Det er vel bare grafikken som oppdateres på Coomback fra år til år?
Jeg synes skia fungerer bra på tur opp. Stabile uavhengig av om du brøyter spor eller går trikkeskinner, godt grep på harde traverser, og K2-fellene har (bank i bordet!) fungert absolutt fantastisk. Anbefaler disse fellene sterkt.
Nedover, derimot. Der synes jeg skia faller totalt gjennom. Hvis du har perfekte forhold med pudder midt på leggen eller fast slush er de ok, ellers er det stort sett survival skiing for min del. Håpløse tupper hekter på skare, crust, gjennomslagsføre og i kramsnø. For myke bakski som bare gir etter hvis du havner litt i baksetet, og for stiv framski som ikke løfter seg nok. Denne kombinasjonen er ikke bra. Oppkjørt eller klumpete snø (f eks over skredbaner) er også tapsprosjekt, det ender ofte med neseblod. Legg til at de ikke liker særlig mye fart, så har du mitt inntrykk av skiene.
Kjenner derimot et par relativt kompetende karer på min størrelse som har BD Carbon Gigawatt, de er kjempefornøyde. De litt bredere, men fortsatt i segmentet "115-ish".