Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Toppturutstyr
#181706 02/10/2013 3:11 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Heisann!

Jeg skal gå til innkjøp av nytt randoneeutstyr og kunne tenkt meg en del tilbakemeldinger. I og med at jeg foreløpig kun skal ha et par ski tenkte jeg på å kjøpe en allround ski som kan takle det meste av føre. Kommer ikke til å stå altfor hardt nedover, men vil ha masse svinger og en leken ski. Har sett litt på salomon rocker 2 122. Vet at den er best på pudderføre, men fungerer den også på hardere underlag? Noen som har erfaring med denne skien, eller evt. andre forslag til ski som passer til mitt bruksområde?

Re: Toppturutstyr
Oppermann #181707 21/10/2013 1:04 PM
Fersking
Fersking

Armada JJ er en helt rå ski som funker sykt bra i pudder og i preppa løype! verdt hver en krone smile

Re: Toppturutstyr
Oppermann #181708 22/10/2013 1:39 PM
Fersking
Fersking

Hei! Hvis du bare skal ha en ski, så ville jeg kanskje vurdert rocker 108, eller 115 istedenfor 122 skien. Blir kanskje litt overkill hvis du bare tenker å ha et par ski. Har stått en del selv på 108 da en kompis av meg kjører den, og den flyter helt fint til tross for dens noe smale underfotsbredde. Ikke minst er den utrolig leken i skogen, lett å spinne med i tillegg til massevis av kontroll. Litt av greien med skien sånn som jeg har opplevd den på hardere føre, er at du må være ganske konsentrert med tenknikken dersom ikke skien skal skjære ut. Men så lenge du ligger godt frempå og presser så var den helt konge. Du kan lese litt mer om den her: http://www.tetongravity.com/forums/archive/index.php?t-155149.html